11 October 2011

mimpi sekadar mimpi~

11/10/2011 - tengah hari

lepas aku dah penat bangun pagi2 sebab nak kena pergi ambil speaking test utk MUET kat Parit Perak ni aku pun balik and terus tidur dengan senang sekali. nak2 masa tu perut dah kenyang. memang perfect la untuk tidur.
sedap2 tidur tu sekali aku mimpi. mimpi yang suspense ok. nak tahu apa? aku mimpi aku ditembak oleh pembunuh. masa tu aku ada la jugak berbalas tembakan tapi langsung tak kena kat dia. last2 aku yang kena tembak kat badan. tapi masa tu aku gagah lagi ni. aku teruskan tembak orang tu walaupun orang tu dah betul2 ada depan aku and halakan pistol yang ada laser2 tu (tak tahu apa nama) kat kepala aku. tiba2 BANGG!!! kena tepat kat kepala aku and mata aku terus tertutup. tapi masa tu aku cuba sedaya upaya nak buka mata sebab nak bunuh jugak orang tu.

aku bukak2 je mata aku kat tempat lain pulak tapi masih dalam situasi sama. ade adegan tembak menembak. tapi kali ni kakteh aku pulak yang kena kat dada dia. aku lari bawak dia masuk dalam satu bilik dan lagi pelik tu tiba2 ada kanak2 pulak ramai. aku tak ingat sape kanak2 tu. nak kata anak2 buah aku tak kot sebab kanak2 tu dah besar manakala anak2 buah aku semua kecik2 je lagi.

then kitorang duk la berlawan dengan pembunuh tu tak nak kasi masuk bilik. tiba2 terdengar pembunuh tu tengah bercakap dalam telefon. masa ni kakteh aku and pembunuh tu berdarah2 ni. tapi macam tak sakit pape je. pembunuh tu tengah bercakap dengan girlfriend dia rupanya. bukan main lembut and sopan santun lagi. HAHAHAHA memang kelakar.

lepas habis cakap telefon tu pembunuh masuk bilik cari kakteh. nak berdamai. pastu siap suruh basuh baju putih dia yang terkena darah. dia siap cakap baju tu awek dia punya sebenarnya. dia rembat pakai. (muat pulak mamat tu pakai baju girlfriend dia kan??pelik!) duk borak2 gitu gini and kakteh aku pun dilepaskan siap kowtim sama itu pembunuh suruh bagitahu bos dia yang kitorang ni dah dibunuh. then tiba2 aku dah terjaga. jaga2 je terus rasa pelik and pergi bilik air basuh muka amek wuduk semua solat zohor sebab masa aku terjaga tu dah pukul 3petang.

hahahaha tapi aku rasa mimpi ni paling lawak la kot aku pernah dapat. mengarut gila. aku try2 la google tafsiran mimpi aku ni. aku jumpa ada kata mimpi kena tembak ni maksudnya nanti aku akan dapat kesakitan. tak tahu la sejauh mana kesahihannya. wallahu allam. aku tak nak percaya sangat la sebab takut boleh terpesong akidah. aku search pun sekadar suka2. search2 sekali terbaca mimpi2 orang lain. lagi la macam2. kelakar2 pun ada. hahaha memang terbaik!

so itu jela cerita untuk hari ni. aku terus taip hari ni sebab takut butiran2 mimpi tu hilang. pape pun mimpi ni jangan diingat selalu or percaya sangat. mimpi tu kan mainan tidur je. :)

*Mr. Bobot gelakkan aku ok bila aku cerita ni kat dia. hahaha tapi aku pun gelak sama jugak! :D
**birthday dia dah nak dekat. kad dah buat tapi bayang hadiah yang aku tempah tu macam tak nampak je. hmm..... :(

No comments:

Post a Comment