20 November 2014

2014 - 24 Persiapan Pertunangan

Assalamualaikum.

Huish sebulan blog ni terbiar. Sorry dah lama tak update. Busy dengan kerja di opis. Barang2 tunang pun tak pergi survey lagi. Haish.. Padahal dah bulan 11 ni nak masuk bulan 12 jugak dah pun. Nasib baik lah majlis nak buat sederhana je. Kalau tak mau pening nak pikir macam2.

Ok hari tu aku ada pergi survey2 kain ela untuk buat baju nikah sekaligus untuk diletak atas dulang masa tunang nanti. Pergi Nagoya dah jumpa dah yang berkenan tapi tak beli lagi sebab fikir nak survey je. Then minggu lepas aku pergi Gulati's Euro Moda dekat Dataran Pahlawan pulak. Mood time tu sebenarnya nak pergi jalan2 je tapi dah alang-alang jalan ke sana and nampak ada kedai kain Mr. Bobot pun tarik je aku masuk untuk survey. Dan kebetulan time tu diorang tengah buat sale. So harga yg aku tengok affordable la kalau nak dibandingkan dengan Jakel. Jakel mahal sangat untuk orang2 yang sederhana macam aku ni. Dia punya pakej memang telan air liur. Masa pergi survey tu memang tak bawak cash banyak makanya tak beli lah. Yela dah kata survey je pun kan. Huhu lagipun aku cadang nak bawak mak pergi beli. Orang tua kan lebih arif lebih tahu pasal kain ni. Aku ni memang tak reti. Aku tahu beli baju siap je. hahaha. tengok la mungkin minggu ni atau minggu depan nak pergi beli kot.

Emm apa lagi ye. Oh ye cupcake aku dah tempah jugak.Aku tempah kat junior sekolah aku. Dia ada buat kek. Kek dia memang sedap and gebu lepas tu murah2 je pulak tu. Sebab tu aku beli dengan dia. Kalau siapa2 nak tempah boleh cari FB dan IG nama Ernies kitchen bakery. Highly recommended.

Kek pulak aku tempah dengan akak opis aku je. Aku saja tempah kat orang lain2 sebab nak bagi rezeki pada semua orang yg aku kenal. Emm apa lagi ek? Rasa ni jela kot. Preparation dulang semua awal bulan 12 ni nanti baru buat. Mintak semua dipermudahkan. Amin.

4 comments:

  1. Aminn..

    Experience Sya time tunang dlu. Abes jek tunang sedare2 mmg kerumun hantaran tu. So klw mknn, mmg seronok la dorg =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la family kite..masa akak2 sy tunang dulu pun sepupu2 semua kerumun makan sampai habis. tp seronok mcm tu.

      Delete
  2. b2b blogger Aini dtg follow sini :) Salam kenal ye...nanti Aini masuk kn dlm b2b bloglist ye :) ade entry Aini yg pasal tips utk tunangan org tu awk mesti bace...MESTI...hihi

    ReplyDelete