23 January 2015

2015 - 3 Hari Pertunangan ku Part 2

Assalamualaikum,

Entry hari tu cerita pasal pre e-day kan. Ni nak cerita masa majlis and post e-day. hahaha e-day pun siap ada pre and post. Poyo sangat kan? :D

Majlis dirancang start lepas Zohor dalam pukul 2 petang macam tu. Alhamdulilah. Walaupun pihak lelaki datang lambat sikit tapi semuanya ok lagi. Pihak lelaki dari Batu Pahat separuh and dari KL separuh. KL tu sedara sebelah ayah MR. Bobot. So diorang rancang jumpa kat tol Ayer Keroh katanya. Dalam pukul 1 lebih yang dari Batu Pahat dah sampai kat homestay yang aku sewakan untuk diorang. (Sebab pihak lelaki cadang nak jenjalan Melaka hari Ahad keesokan hari tu). Lepas tu diorang tunggu yang dari KL sampai. Tunggu2 semua dah ada. Dalam pukul 2.30 diorang sampai rumah. Nasib baik lah homestay belakang rumah aku je. Hehe dekat sangat kan. Masa pukul 2 tu pun sedara mara aku dah duk tanya mana diorang tak sampai lagi ke. Abah pun dah duk tanya. Haishh masa tu aku hanya mampu bersabar jela. Mr. Bobot pun stress aku duk push je. Hee sorry awak! 

Ok pukul 2.30 camtu diorang sampai kat rumah aku abah terus suruh diorang makan dulu sebab takut diorang lapar. Nanti time bincang2 kang ada lak yang bunyi perut masing2. Hehe. Then masa perbincangan berjalan aku duk la dalam bilik je dengan kawan2 aku. MAsa ni abah tanya gak mana Mr. Bobot. Tak datang ke? Abah suruh dia datang je. Asalnya aku suruh dia datang lepas habis majlis tapi dah abah suruh dia datang aku pun mesej la suruh dia datang. Perbincangan tu sekejap je aku rasa. Tiba-tiba je kena panggil pergi depan dah. Time tu baru lah rasa berdebar semacam. Masa dalam bilik dah macam2 gaya aku buat. Melunjur, bersila, mencangkung, macam2 la. Haha kawan2 aku semua tegur kata aku ni gaya macam bukan orang nak bertunang. Hahaha mahapla! saya jenis tak reti duk diam and rock kapak. :D

Ok lepas je habis perbincangan aku pun dipanggil ke depan. Duduk kejap dengar diorang bincang sikit lagi lepas tu mama dia pun sarungkan cincin. Dan termeterai lah sudah ikatan antara kami. Alhamdulilah. 

mama :D
Lepas tu sesi bergambar je bersama keluarga masing-masing. Lepas hantar family dia balik aku pergi mencekik dengan kawan2 aku. Kawan2 aku tu semua mencekik untuk kali kedua jugak. hahaha macam ikan pirana betul memasing. Lepas habis makan pun sambung bergambar lagi. Semua buat selamba je depan family aku. Nasib baik la memang dah kenal family aku. Hihi and the rest was history. Bermulalah fasa hidup sebagai tunangan orang yang berdarah manis. hehe. Nah gambar lagi. Enjoy la ye.

antara family and sedara mara belah lelaki

family and sedara mara sebelah aku

kawan-kawan yg datang


dulang hantaran dari pihak dia

dulang hantaran dari pihak aku


Doorgift aku buat sendiri. Yang ni nanti aku review dalam entry lain.
Ok la tu je. Nanti aku review semuanya secara lebih details dengaan cost damage sekali ye. :)

1 comment:

  1. omeii. byk buat DIY projects eh dear? btw, tahniah taw. lame xmelawat sbb konon2 bz la.. hehehe

    ReplyDelete