16 March 2011

kehidupan

dah lama tak update. sebab encik laptop rosak. sebab banyak sangat encik assignment yang datang. sebab tak ada mood nak taip. sebab tak ada idea nak tulis. sebab? berapa banyak sebab daa.

tapi itu lah hakikatnya yang sedang aku lalui sekarang. itu semua sebab mengapa aku tidak kelihatan sangat di alam maya ni. (ceh ayat nak poyo je kan)

encik laptop saya sudah rosak teruk. mula-mula hanya kena jangkitan windows cetak rompak namun apabila dihantar ke hospital kedai untuk dibaiki encik laptop ku didapati sudah kritikal dan memang tinggal nyawa-nyawa ikan saja. kini aku masih tak tahu apa nasib dia di hospital kedai tu. abang yang repair tu kata motherboard dah rosak teruk. skrin dah tak boleh bukak terus. dia nasihatkan supaya beli saja laptop baru. wah! kaya aku nak beli laptop baru dalam masa seminggu ni. mana aku nak dapat duit oi! korek tabung?tabung pun tak ada macam mana nak korek. haish encik laptop ni asyik rosak je dari dulu lagi. dah la tengah banyak assignment nak kena buat. macam mana aku update entry ni?aku terpaksa la buat muka comel dan tak tahu malu menagih simpati rakan baik aku. nasib baik la dia tak guna sangat laptop dia. maka aku pinjam sementara untuk buat entry blog assignment aku.

oh dan minggu ni sangat penuh dengan berita sedih. kawan aku accident, kakak ipar kawan aku sakit, pakcik kawan aku meninggal.dan paling sedih ibu kawan aku meninggal. semoga dia tabah hadapi semua ini. semoga rohnya dicucuri rahmat. AL-Fatihah.

*Jepun dilanda tsunami dan gempa bumi juga berlaku dalam minggu ini. semoga rakyat negara kita di sana selamat. sama-sama kita renung adakah dunia sudah semakin hampir ke hujung nya?ini semua peringatan untuk manusia. sedarlah manusia.

No comments:

Post a Comment