09 July 2012

roti bakar atas kuali

pernah try tak buat roti bakar tapi bukan bakar pakai toaster? bakar guna apa? hehe ni yang nak bagitahu ni. bakar guna kuali yang dipanaskan atas dapur. tak pernah try? kena try sebab dia sedap rangup2 gitu. tapi kena makan time dia panas2 baru sedap.

aku dapat idea ni sebab duk rumah sewa yang takde toaster. almaklum la student kan. nak bawak dari rumah toaster tu malas jadinya kuali la jadi toaster aku. disebabkan tengah exam week perut asyik meragam minta diisi aku pun beli roti. mulanya nak makan bodoh2 macam biasa sapu marjerin and tabur gula. instead buat macam biasa tu aku dapat idea why not aku try bakar guna kuali. budak2 rumah pun bagi suggestion jugak. so aku try la. memang sedap la.

cara dia senang je. ambil roti kosong tak kisah la jenama high 5 ke gardenia ke tapi aku lebih suka gardenia. then korang sapu marjerin atas roti tu. lepas tu baru layurkan dia atas kuali yang dah panas. dalam kuali tu jangan letak minyak atau apa2 pun. biar je kosong. layurkan bahagian yang korang sapu marjerin tu dalam kuali and tekan2 sikit nak kasi garing. biar ada hitam2 sikit baru sedap and rangup. then kalau nak lagi sedap tabur gula atas roti yang dah dibakar tu and siaplah roti bakar atas kuali. hehe.


No comments:

Post a Comment