26 November 2011

salam maal hijrah

hari ni hari terakhir untuk tahun 1432 hijrah.
esok dah 1 Muharram 1433 hijrah.

pagi2 lagi dah dapat SMS dari emak kesayangan. mak aku pandai SMS ok. ko hado?haha berikut adalah butir2 SMS antara aku dan mak. huhu

mak : ade kelas ke?
aku : takde.
mak : boleh sembahyang tak?
aku : boleh.
mak : jangan lupa dalam pukul 6 petang standby kat tv baca doa akhir tahun dengan awal tahun lepas tu baca yassin dan doa biar lulus periksa. jangan merayau2 hari ni.
aku : ye tahu.
mak : ye tahu tapi lepas tu tak buat, terlupalah macam2 alasan, jangan lupa!
aku : ye tak lupa.

then mak tak reply lagi dah. lepas mesej terakhir tu aku dah macam =_=!
haha mak sempat bebel dalam SMS tu. terima jela. mak sendiri. tapi pape pun mekaceh mak! sebab ingatkan anak mu yang jauh di rantau orang ini (ceh macam jauh sangat je gayanya!)

so, salam maal hijrah to all bloggers and readers. may this new year brings new hope and goods to all of us and also that our sins would be forgiven by ALLAH SWT.

*sesungguhnya aku seorang hamba yang telah banyak berdosa. mari tutup buku lama dan buka buku baru serta kumpul pahala sebanyak mungkin. InsyaAllah. =)

No comments:

Post a Comment