10 November 2011

otak aku nak pecah!

orang lain balik cuti ke rumah boleh rilek2 lagi tapi aku tetap tak boleh rilek sebab ada banyak assignment menanti. setiap subjek ada submission naik cuti ni. gila memang gila. tapi aku tak buat langsung assignment aku. satu pun aku tak sentuh lagi. nak buat research pun tak berbuat. patutnya time2 cuti ni la bagi student rilek2 rehat2 bersama family. ni lagi diorang bagi macam2 assignment. tensen aku !!!! arghhhhh!!!

aku kat rumah ni bukan boleh duduk bersenang lenang macam orang lain. banyak lagi komitmen yang aku kena buat. baru duduk kejap kang mak dah panggil suruh tolong itu ini. baru duduk kejap kang dah anak2 buah aku datang kacau. baru nak rest 1 hari kang boyfriend ajak dating. tak pergi dating kang mula rindu lak pastu bila lagi nak pergi dating kalau tak masa cuti2 kan. haishhh! macam mana la aku nak buat kerja aku. lepas tu dengan masalah2 orang sekeliling lagi. memang la masalah orang lain tapi jap lagi effect nya tempiasnya kena kat aku jugak. so baiklah aku tolong fikirkan jalan penyelesaian untuk masalah dorang tu sebelum tempiasnya kene pada aku.

serius aku dah tak ada semangat nak belajar. aku tak tahu kenapa. dengan keadaan sekeliling yang cuba push aku, aku rasa sangat tertekan. aku rasa macam robot pun ada jugak. tunggu masa robot ni nak habis bateri je. hmm....penat la penat nak hadap semua benda dalam satu masa sekali gus. masalah diri, masalah family, masalah kawan2, masalah assignment, semua tu buat aku rasa macam nak pecah kepala. dapat ke aku bertahan???!! macam mana aku nak bertahan???!! aku tahu kalau aku rasa susah tapi akan ada orang yang lagi susah dari aku. aku tahu tu. aku tahu sangat2 tapi otak aku dah tak boleh nak terima semua ni. sampai bila aku mampu bertahan??!! (T__T)

1 comment:

  1. sabaree..:)...esement tuh buat kacau ganggu jek...mmg nk kene lempaq jauh2...aku tgk ko ni..aku rase 'ok baikk..ade org lagi stress dr aku' ^_^...tapi ape2 pun jangan pernah patah semangat..2 sem lagi tau..kite grad same2 lagi oke...

    ReplyDelete