09 November 2011

untuk kau~

"Selalunya... kalau lelaki dan perempuan mengaku sahabat baik, salah seorang mesti akan ‘tergelincir’ – terlebih suka!"

pernah terbaca tak ayat di atas? yup dari novel karya Syud - Untuk Awak Teja Aulia.
ni bukan nak review novel tu yep. just a piece of a story from my experience.
tapi apa2 pun novel ni memang best la. masa baca tu aku rasa sedih sebab teringat wonder times with my BFF. hampir kesemua (hampir ye bukan semua - take note plz!) adegan dalam novel ini pernah aku rasakan dulu.


terasa nak balik ke zaman kegemilangan bersama bestfriend bila baca novel ni. masa baca novel ni dalam kepala hotak aku Adil tu macam bestfriend aku J. Aulia tu of course la aku anggap macam aku kan. but still ada differences antara mereka and kami la. tapi serius baca novel tu betul2 buat aku menghayati watak diorang. we tell each other. we share anything each other. and that time it was a wonderful time for me. dia dan aku akrab bagai adik beradik lagaknya. tapi satu perbezaan besar antara watak itu dan kami ialah kami tak pernah 'tergelincir'. the feeling inside us was just like a brother and a sister. itu aku boleh jamin.

entry ni bukan lah sebab aku dah tergelincir or whatsoever tapi just nak remebering the good old days masa kami rapat dulu and i am missing him. bunyi macam aku dah tergelincir?no! no! no! ia cuma rindu untuk berbual bercerita seperti dulu kala. 

ye aku tahu kita masing2 dah ada hidup masing2 and aku tak menyesal dengan apa yang dah jadi semua ni malahan aku bangga sebab kita pernah bersahabat dulu and aku bangga sebab kita dah jadi manusia yang betul2 manusia dan manusia yang boleh digunapakai untuk negara ni. :)

*aku rindu kau, kita dan aku yang dulu. jangan risau ia hanya perasaan rindu terhadap sahabat sahaja.
**apa yang dikatakan dalam novel Syud ni bagi aku tak betul untuk kes aku yang ni la. bagi kes lain mungkin ada yang betul.

No comments:

Post a Comment