25 January 2012

anak2 buah yang comel

sepetang bersama budak kecik bernama Mohammad Abbasy. budak kecik ni umur dia baru je 11 bulan tapi otak dia punya ligat macam dah umur 2 tahun je. yang best nye dia ni happy je. always sengih2 macam kerang busuk. haha. ni gambar comel dia. masa main webcam dengan dia, dia gelak bukan main lagi. hee~ 

bulu mata gajah

abbasy dgn maksu transformer. :p
tembam kan si abbasy ni?kitorang panggil dia si tembikai sebab muka dia bulat macam tembikai. hahaha :D

then ada lagi satu perihal anak buah yg comel. ni pasal si kakak @ ecah. anak buah yang paling tua sekali. umur sekarang dah 8 tahun = darjah 2. dia ni memang sangat minat pada benda2 yang ada kaitan dengan seni lebih2 lagi kalau bab2 melukis and mewarna. nak dijadikan cerita, hari tu masa baru dapat baucer buku 1Malaysia tu (ala yg student IPTA/IPTS dapat baucer rm200 untuk beli buku tu) aku ada pergi beli stationeries. then aku belilah pen kaler2 jenama Faber Castell yg ada dua hujung tu. masa tu aku tersalah beli. aku beli yang 6 batang je (colour dia sikit and tak lawa) padahal aku nak yang 12 batang sebab banyak sikit dapat colour dia. kalau 12 batang, setiap batang ada 2 warna maka aku akan dapat la 24 batang kan. so disebabkan aku taknak aku decide nak bagi kat ecah. 
inilah kakak @ ecah

aku bagi dia masa aku balik hari tu la. dia bukan main suka. sehari lepas aku bagi hari tu akak aku datang bawak si adik @ amira (adik ecah) je datang rumah. yg lain tinggal kat rumah je dgn laki dia. datang2 si adik bagi aku satu kad and cakap macam ni "maksu, ni kakak suruh kita bagi maksu". then aku tengok ada kertas balut2. kertas kecik biasa2 je. haha. rupa2 nya si kakak buatkan aku kad kecik. aku fikir2 apasal la budak ni baik sangat nak bagi aku kad kan rupa2 nya sebab aku bagi dia pen kaler2 tu. haha. comel sungguh anak buah aku ni. walaupun tak secantik mana kad dia tapi terharu kot dapat kad dari budak kecik tu. comel je diorang ni taw. 

ni la kad yang aku cerita tu. 

*nasib ada anak2 buah yang tolong meng'happy'kan diri aku ni. serius happy bila dapat tengok muka budak2 ni. =)
*yeayy!! esok dah mula kerja. nervous la plak. hmm tapi baguslah at least boleh aku sibukkan diri dari pikir benda2 yang tak patut dipikir. =)

No comments:

Post a Comment