03 August 2012

abah semoga cepat sembuh!

2/8/2012 bersamaan14 Ramadhan satu kemalangan telah berlaku kepada abah aku. ceritanya bermula petang tu tengah dia sibuk2 pasang lampu lip lap raya yang aku baru beli kat mydin lepas tu mak aku ngadu cakap air tangki kat belakang rumah tu meleleh. lepas habis tolong dia pasang lampu tu aku masuk ke bilik kejap duk telefon mr. bobot. habis telefon tu tiba2 aku dengar mak aku panggil jerit2 kat dapur. mak aku suruh hantar abah pergi hospital cepat abah dah jatuh. aku pun kelam kabut la dengan panik segalanya. nasib baik rumah aku rumah taman ada banyak lorong2 boleh masuk. aku ambik kereta bawak ke belakang tu then mak panggil jiran2 yang ada suruh tolong papah abah masuk ke kereta. masa tu aku macam nak nangis tengok abah. abah mengadu sakit2 macam nak patah. aku pun pergilah hospital bawak ke bahagian emergency daftar kan abah semua. aku tunggu berdua dengan abah sementara nak panggil nombor masuk tu. aku sorang jela yang tolong abah nak ke toilet la masa tu, tolong tolak dia sebab dia duduk atas kerusi roda.tunggu punya tunggu last2 abah kena tahan wad. lepas berbuka abah trasfer masuk wad. aku balik kejap mandi semua then malam lawat abah bawak mak sekali tengok.

oh lupa abah aku jatuh sebab apa. dia jatuh dari tangga aluminium tu, then dia salah landing kaki kot. kaki kiri dia bengkak gila. bila tengok x-ray tulang dalam tumit kaki kiri dia dah pecah bersepai. tu yang kena tahan wad terus.  lepas aku balik semalam abah hantar sms kat mak cakap kaki dia dah kena simen. and tengahari tadi pergi melawat kaki dia dah bersimen and kena tengok dalam masa 2 3 hari ni tulang dia cantum ke tak. kalau tak kena operate and masuk besi. tapi mintak2 tak payah operate la. nanti sakit ngilu pulak. abah tu dah lah umur 60 tahun takut dia tak boleh nak tahan je. dan sekarang ni kerja aku bawak mak pergi tengok abah hari2 la. nasib baik masa kejadian ni aku ada kat rumah. kalau aku takde tak tahu lah sape yang nak tolong bawak abah pergi hospital tu. 

aku berdoa semoga abah cepat baik. kesian abah kaki tak boleh bergerak sangat dah. tolong doakan abah aku sekali ye. =)

No comments:

Post a Comment