10 August 2012

abah.. =(

abah belum keluar hospital lagi. hari2 semakin sibuk. hari2 bawak mak pergi melawat abah tengah hari and petang. bangun pagi kena standby tengah hari untuk ambik anak2 buah dari sekolah. sejak abah masuk hospital ni aku la yang ambik alih tugas abah kat rumah. bawak mak pergi pasar beli barang, ambik budak2 balik sekolah, tolong pergi kedai la and banyak lagi la. senang cerita semua aku yang buat. dah aku je yang tinggal kat rumah dengan mak makanya aku la kena buat semua kerja. sibuk betul. FYP aku pun tak terbuat langsung. macam mana lah nasib aku sem depan ni.

nasib baik result aku sem 5 ok. dapat 3 pointer lebih la jugak. syukur alhamdulilah. then hari sabtu hari tu 2 hari lepas abah masuk hospital, semua adik beradik aku balik. abang, akak, kak bad, kakteh, kakcik and sepupu aku dari klang pun ada datang untuk tengok abah. pada mulanya memang kitorang nak buat makan besar sabtu, abah pun dah rancang nak kemas2 depan rumah, then tetiba abah jatuh pulak and masuk hospital plak terpaksa la berbuka puasa ramai2 tanpa abah. tapi meriah sampaikan kena berbuka depan rumah kat garaj kereta tu. kitorang susun meja buat macam buffet gitu. duduk bersila kat simen ramai2. bayangkan la dengan kanak2 yang ramai tu memang kecoh dibuatnya rumah aku tu. tapi tula ada kebaikan di sebalik ni semua. adik beradik aku semua dapat berkumpul ramai2 sama2. bukan senang nak kumpul ramai2 ni. masing2 sibuk bekerja kan. harap2 raya ni meriah jugak la macam berbuka hari tu.

dan aku harap abah cepat lah keluar hospital. bila lah doktor nak operate masukkan besi ke dalam tumit kaki dia ni. hmmm.....semoga abah cepat sembuh. jangan lah duduk hospital sampai raya ni abah. :(

happy iftar. =)


No comments:

Post a Comment