19 May 2014

2014-09 My Superman

Assalammualaikum

Hai. Nak cerita perihal minggu lepas punya kejadian. Hari Isnin 12/5/2014 hari tu kan hujan lebat gila dari pukul 5 pagi tak silap sampailah pukul 7 pagi tak berhenti. So terpaksalah aku ni pergi kerja naik kereta. Aku ni selalu rempit jek naek tenggiling aku tu pergi kerja. Forever rempit. Haha. So kalau hujan jela baru naik kereta. Al maklum kereta tu walaupun aku bayar tapi lebih kepada kegunaan family. Takpelah bagi je bapak aku guna kan. Ok back to story. Nak dijadikan cerita la kan, pagi tu dengan hujan lebat aku pun redah lah untuk ke pejabat yang selalu makan masa 18 minit saja dari rumah aku. Tapi malangnya isnin itu betul2 dugaan untuk aku. Masa on the way tu aku lalu jalan Bukit Beruang. (Aku tinggal kat Padang Jambu, kerja kat Taman Tasik Utama Ayer Keroh - sila google kalau tak tahu. Haha) Jalan tu memang aku selalu jalan lah. Entah salah kat mana tayar aku macam ada buat bunyi pelik. Aku mulalah bawak slow and perlahankan volume radio aku. Then aku tak sedap hati terus cari tempat yang selamat untuk berhenti. 

Masa berhenti tu aku cek la tayar belakang kiri tapi tak nampak apa-apa pelik. Mungkin mata aku ni telah dirabuni kan yela time tu hujan so aku pun macam cek gitu2 je. Then teruskan je perjalanan balik. Lagi 5 minit je nak sampai opis dah tiba2 ada sorang hamba Allah ni mungkin student UTEM naik motor bagitahu aku punya tayar dah bocor. Ya ampun!! Aku memang dah cuak time tu. Aku pun cakaplah terima kasih then terus pusingkan kereta untuk parking kat Petronas situ. Nasib baiklah area opis tu ada Petronas. Orang memang ramai time tu. Semua nak isi minyak la pam tayar la. Nak masuk kerja kan. Agak busy la jalan tu. Lepasje parking aku terus call Mr. Bobot aku. Huhu patutnya call bapak aku tapi aku fikir hujan lebaat lagi kat area rumah aku kang bapak aku kena naik motor kena hujan kesian pulak lagipun orang dah tua lagi aku kesian so aku call je Mr. Bobot. Dia terus datang secepat mungkin. Wah time tu memang terasa dia macam Superman la. Hikhik. 

Dialah penyelamat aku. Tolong tukarkan tayar aku yang bocor tu guna tayar spare dulu. Rupanya jack tayar, spanar semua ada kat bonet aku je yang tak tahu. Hahaha time tu terasa alahai patut aku boleh je tukar sendiri. Tapi nak bukak tayar tu macam tak reti je. Haha takpelah lepas ni memang panggil Superman aku tu je kalau ada pape hal. Dia boleh buatkan semua. iols kan perempuan yg lemah giteww...Hahaha 

Yang tak bestnya dah la masuk opis lambat lepas tu sampai je opis pc aku buat hal. Hang sekejap. Rasa macam "eh pehal semua nak rosak hari Isnin ni? Tahulah esok (Selasa) cuti Hari Wesak.Grrrr" Aku restart balik barulah ok. Then lagi 1 bala dtg. Claim untuk sub-con yg aku buat boleh pulak kena reject dengan COO. Dia tak sign claim aku siap komen berjela. Eh sabar jela. Hari Isnin yang sangat mencabar untuk diriku. Haishhh...Balik kerja tu terus ajak Mr. Bobot cari kedai tayar tukar tayar. Beli 2nd hand punya tayar je. Al maklum la dah tengah bulan duit memang dah kering. Sobs! 

Ok tu jela ceritanya. Haha hakikatnya aku dah ada Mr. Clark Kent atau Mr. Superman aku sendiri. Dah la dia pakai spek sama macam Clark Kent. Memang lepas ni nak panggil dia Superman jela. Hikhik. *Gedik*  Terima kasih kamu! Muahh! love you! Hahaha


Nampak tak besi panjang tu? besi tu la yang buat onar kat tayar aku. Cess!

Close up sikit.


No comments:

Post a Comment