28 August 2014

2014 - 21 E-day checklist

::E-DAY CHECKLIST::

Ok pejam celik pejam celik dah nak masuk bulan September. Sekejap je rasa. Kitorang rancang nak tunang hujung tahun 2014 ni. Tapi tarikh masih tak confirm lagi. Dan aku merancang majlis pertunangan yang serba sederhana saja. Aku tak nak majlis yang terlalu gah. Cukup sekadar yang penting saja. So ini aku buat checklist untuk majlis pertunangan aku. Disebabkan majlis yang aku nak simple and modest, so checklist aku jugak haruslah sederhana saja. Dan aku akan pastikan everything yang boleh aku buat sendiri aku akan DIY. Yup cita-cita kena tinggi. Hahaha nanti kita tengoklah macam mana cita-cita aku ni berjaya ke tidak. 

*Updated 22/01/2015

EVENT DETAILS
1. Date : 27/12/2014
2. Venue : My house, Melaka
3. Time : 2.00 p.m
4. Guest Count :50-70 guests
5. Guest List : Family members, saudara mara, rakan rapat
6. Color Theme : Green

1 - 2 BULAN SEBELUM
1. Cincin Tunang - Done.
2. Barang Hantaran - Done
From me to him
    - Sirih junjung
    - Kain baju melayu untuk Nikah
    - Cupcake - Dah booking dekat junior sekolah dulu
    - Coklat and gula-gula
    - Buah-buahan
    - Kek buat sendiri
    - Samping
    - Jeli kakteh buah
    - Tuala bersulam akak sponsor

From him to me
    - Sireh junjung and bekas cincin
    - Kain baju kurung nikah
    - Tuala bersulam sponsor by my sister
    - Kek
    - Coklat
    - Telekung
    - Buah-buahan

3. Mini Pelamin - DIY
4. Make Up Artist - My cousin.
5. Invitation Cards - DIY (send by whatsapp only)
6. Baju Tunang - Recycle dress baju raya hari tu. Just add some lace and beads.
7. Shawl dan Veil - Shawl dah ada. Veil guna halfmoon
8. Tema Hantaran
    - Pihak perempuan (Green and cream)
    - Pihak lelaki (Green)
9. Tempah Katering - Masak sendiri
10. Tempah Khemah + kerusi + meja - Sewa kerusi and meja only
11. Book Photographer - My sister and cousin

2 MINGGU SEBELUM
1. Facial - Tak buat. Tunggu nak kahwin nanti.
2. Beli Barang-barang Goodies -Buat 60 bags only.
3. Cari Wakil sebelah pihak perempuan / pembaca doa - Paklong sebelah abah.
4. Buat full payment untuk cupcake hantaran - Done

1 MINGGU SEBELUM
1. Beli Contact Lens - Done
2. Siapkan hantaran mana yang tak siap - Done

2 - 3 HARI SEBELUM
1. Kemas / Hias rumah - Done
2. Make sure everything is ticked done.


credit to sikucenghitam untuk checklist ini.

4 comments:

  1. congratulation dear..semoga majlis berjalan lancar.. nak bagi cadangan,
    Klu sempat boleh cuba wat facial sendiri kat rumah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. @sazlina aah ada terpikir jgk nak wat sendiri. Insya Allah ada masa nanti nak buat sendiri. Thanks for comment and visit ye. :)

      Delete
  2. Bile engagement dear? gud luck. Sya da tunang 2 thn + da. Mcm2 dugaan ade. So nk pesan, be patient, have faith. Dulu org kate darah manis, tunang byk dugaan, Sya buat dekk jek. Sbb rs mcm yolahhtuu. Bile jd kt dr sndr, br taw. huhu. So saje nk share ngn awak. hehe

    BTW, Sya da follow blog awak. Sya da add link blog awak kt bloglist blog Sya. So xde la miss any update kan. Jom exchange bloglist. Nnti senang nk share pape. Sya b2b 2015 jugak, insyaallah =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 27/12/2014 ni engagement. insya Allah mmg mintak dipermudahkan la. Thanks for coming here. Akan follow awak balik jgk. :)

      Delete