18 February 2012

currently~

terasa nak maki orang pulak dalam entry ni tapi tak baik. ish! positif! positif!

dari cuti 2hari aku terus dicutikan. chef tu macam apa jek. tak patut sungguh buat pekerja part time macam aku ni lagu ni. (sejak bila jadi orang utara?)
supposedly he called me on thursday to tell me what o'clock should i clocked in. but then aku tunggu punya tunggu takdak pun. akak aku kata chef tu yg cakap akan call. last2 sampai ke sudah takde pun. sampaikan abang faiz yg jaga aku tu mesej tanya aku merajuk ke tak masuk part time lagi. huh! inilah yang terjadi bila orang dah gila kuasa. chef tu baru dapat kuasa sementara sebab executive chef baru je berhenti. so dia dapat kuasa sementara menjadi pemangku executive chef. dan habis semua dia nak rombak. rasa nak fire atau starlight je dahi chef tu! duh!!

elok2 aku nak habiskan part time sampai 24th Feb ni dah terberhenti awal plak. kesian abg faiz takdak pembantu dah. hari ni dia mesej aku lagi tanya tak masuk part time lagi ke. haishh rasa bersalah pulak sebab dah janji dengan budak2 tu semua nak habis minggu depan. but then bila difikir balik ok jugak la habis awal. dapat rileks kat rumah. and takde kena prank dengan diorang. sebab aku dengar diorang dah plan nak prank aku masa last day aku kerja. hahaha aku memang bernasib baik la gamaknya. tapi rasanya before balik perak nak lepak dengan diorang kot. seriously kerja situ seronok bangat! the best work place kalau nak dibandingkan dengan tempat2 kerja aku sebelum2 ni. walaupun 3 minggu je kenal diorang but rasa macam dah 3 bulan je kerja situ. ada rasa rindu kat diorang especially abg faiz yang dah banyak sangat tunjuk ajar and tolong aku macam2. kalau ada rezeki aku akan kerja situ lagi kot next semester break. 


and now kat rumah tengah sibuk packing sumi utk doorgift wedding my beloved sister, Kakteh. dapatlah tolong sikit2 sebab takut tak dapat balik masa majlis dia nanti. hopefully dapatlah balik nanti. amin! 

*fyp tak berjalan2 langsung. mana entah semangat tu pergi. susah sebab kat rumah tengah sibuk duk bincang pasal wedding je. haish! terasa susah pulak nak kahwin ni. banyak duit nak guna. macam mana la turn aku nanti. hmmm.......

No comments:

Post a Comment