19 September 2011

nak kahwin jugak boleh?

wee~ sorang lagi kawan aku dah selamat menjadi Puan. dia dah kahwin tu weh. umur 22 tahun dah kahwin. best giler kahwin awal ni kan. (ok mood gatal dah sampai).
yang lagi best nya aku dapat pergi kedah sebab rumah membe aku ni kat kedah. ok masa sampai rumah dia malam dah tak nampak pape. tapi esok paginye tu teman dia pergi mekap kat butik kat Kangar terasa jakun pulak sebab nampak sawah padi banyak sangat. sayangnya bukan masa padi menguning la masa tu. so padi tu nampak tak lawa and sawah tu macam dah dibajak (betul ke dibajak?aku tak tahu specific word untuk dia)

tapi teruja la jugak tengok padi2 tu semua. dan bila kita sebut je kerja kahwin mestilah sangat2 penat dik oii. memang penat weh. 2 malam turut2 tidoq pukul 3 4 pagi. (tiba2 nak ada loghat kedah naa) tapi seronok. nak2 rumah dia kat kampung. masih ada semangat and kerjasama antara penduduk kampung taw. siap ada orang pakatan duk tolong memasak. kalau kat bandar dah tak jumpa aku rasa. mana tak nya semua pakai catering je. takde dah penanggah2 ni semua. serius aku rindu hidup kat kampung macam tu. nanti aku kahwin nak suruh orang2 taman aku buat gitu boleh tak?memang booo je la aku akan dapat.

3hari 2malam kat alor setar kedah memang pengalaman yang best. tak terkata. and actually ke kedah tu pun aku anggap sebagai satu vacation untuk aku tenangkan jiwa hati dan raga ni sebelum kelas bermula. tapi silap sikit je sebab ke Kedah membuatkan aku teringat Mr. A. Kedah tu hometown dia. haishh memang silap la kot. (sori Mr. Bobot) nasib baik la memang busy tolong kenduri kat sana so takdela teringat sangat. hati ni masih kuat. hati ni dah takde nama dia dah. so Mr. Bobot don't worry ok. anda masih di hati. cewahhhh!!! gedik semacam je entry aku. nak letak gambar pengantin tapi gambar takde kat aku. nanti la aku letak kalau ada masa.

*susah jugak kalau ada orang yang tak tahu malu masih menagih kasih sayang keluarga orang yang dah tiada kena mengena dengan dia. rasa macam nak bagi penampar je pun ada.
**air mata senang mengalir untuk dia. tak tahu kenapa. pantang dapat berita sedih dari dia je mesti nak meleleh. gua ni rock dari luar tapi dalam macam tisu der. huhu

No comments:

Post a Comment