25 November 2010

my future~

sejak-sejak dah habis diploma ni dalam kepala aku sekarang pikir pasal masa depan.
aku pun tak tahu aku ni nak jadi apa.
sebelum ni aku ikut je flow hidup aku.
apa yang aku dapat tu la yang aku belajar.
apa mak abah suruh buat tu la yang aku buat.
tapi bila dah umur 21 ni semua nya dah kena pikir sendiri.
mak abah pun dah tak masuk campur sangat pasal masa depan aku.
yang diorang nak aku ada kerja tetap je.
kalau dulu asyik push aku asyik tanam dalam otak aku jadi doktor.
tapi sekarang diorang dah tak kisah.
mintak maaf mak abah sebab tak dapat jadi doktor.
anak mu ini memang bengap sains. HAHAHA

tapi abah ada la nasihat jugak suruh mintak SPA tu.
dia suruh isi SPA tu sebab SPA senang.
nanti kerja dengan government dah senang hidup. dah ada pencen.
then dia kata sambung degree tu boleh buat time kerja nanti.
buat PJJ atau part time belajar macam abang aku.

tapi abang aku pulak target aku untuk masuk program pensyarah muda.
aku tertarik jugak dengan rancangan abang aku tu.
lagipun aku memang nak sambung degree.
hmm tapi kewangan je la masalah aku.

hmmmmm......tak tahu pulak aku being a grown up could be so difficult.
aku dah tak tahu apa yang aku inginkan dalam hidup sekarang ni~
it's hard isn't it?

No comments:

Post a Comment