10 November 2010

PERANGAI MANUSIA vs. HIKING

bak kata pepatah rambut sama hitam tapi hati lain-lain...
pepatah ni patut dah kena tukar kepada rambut lain-lain begitu juga hati manusia...haha
yela sekarang ni manusia dah ada macam-macam warna rambut kan....
so pepatah tu dah kira tak boleh guna zaman sekarang ni...
tapi hati lain-lain tu memang betol...
macam sekarang ni kawan-kawan aku ada je yang main backstabbed kawan sendiri....
padahal hari-hari hang out sama-sama, mintak tolong itu ini tapi still nak mengata di belakang...
aku pun tak tahu apa yang mereka nak.....
memang susah nak puaskan hati semua orang kan?
kawan yang dah lama kita kenal pun boleh jadi musuh disebabkan rasa tidak puas hati ni....
nak duduk semeja setel benda ni memang takkan terjadi la sebab masing-masing akan cakap tiada apa-apa di depan masing-masing tapi bila di belakang pot pet pot pet.....haisshhh
lantak korang la nak buat apa-apa pun di belakang aku....
lagi pun ada berapa hari je lagi tinggal untuk aku blah dari uitm ni....
lepas ni aku harap tak jumpa korang yang sentiasa tak puas hati dengan orang lain.....
walaupun kemungkinan besar kita akan jumpa di shah alam untuk degree tapi aku rasa aku tak boleh nak berjumpa dengan korang lagi.....
bukan aku lupa diri tapi aku nak cari suasana baru kawan baru dan juga aku tak tahan dengan perangai korang tu......

nyway just let them be and forget about them.....
on 9th november 2010 i had the best memories......
aku pergi hiking di lata puteh, selama, perak.....
konvoi 6 kereta seramai 21 orang (15 teruna, 6 dara)
memang best gila la....
pergi hiking sendiri2 tanpa ada guide or instructor....
mencari track sendiri sebab tempat tu langsung tak ada track.....
segalanya kami lakukan sendiri.....
memang terasa diri ni dah dewasa.....
baru aku sedar yang aku dah nak masuk 21 tahun dan bakal melangkah ke fasa seterusnya di dalam hidup...
memang best, gempak, seronok, penat dan 1001 rasa lagi la yang aku rasa.....
it's the best memories before aku graduate....
at least jiwa aku tenang sikit bila berjalan dalam hutan tu.....
syukur alhamdullilah kami selamat pergi dan selamat balik dengan jayanya walaupun ada yang kena jahit tangan la lutut bengkak la tapi semuanya masih dalam keadaan normal......
10/11/2010 = hari ni diorang ajak pergi pulau pangkor tapi aku tak dapat ikut atas sebab-sebab duit tidak mencukupi + sangat penat + kaki sakit lagi.....

*berharap hari-hari aku sentiasa indah tanpa ada kenangan silam yang datang menghantui.....

No comments:

Post a Comment